Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: LT00AA93-3088
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Data Analytics
- Teachers
- Katariina Palmu
- Teacher in charge
- Katariina Palmu
- Groups
-
DAKV24SVData analytics, online studies
- Course
- LT00AA93
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 17.01.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 17.01.2025 time 10:40 - 12:10 (1 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 07.02.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 07.02.2025 time 10:40 - 12:10 (1 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 14.03.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 14.03.2025 time 10:40 - 12:10 (1 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Course material
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy (Learn-alusta ohjaa kirjan käyttöön, ei kokonaan)
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen (verkkoluennot)
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät opintojakson aikataulutuksen mukaisesti (löytyy Learn-alustalta)
Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson. Hakemuksen teet viimeistään opintojakson alkaessa Pepin osaamisentunnustamisjärjestelmässä (OT) ja ohjaat sen omalle OT-ovallesi käsiteltäväksi.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson tehtävissä tutustut valitsemiesi yrityksen markkinoinnin kilpailukeinoratkaisuihin, tehokeinoihin ja erilaisiin markkinointikampanjoihin.
Timing of exams and assignments
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Opintojakson uusiminen ja korottaminen:
- yksittäisten oppimistehtävien uusiminen ei ole mahdollista
- näyttötehtävää/näyttötehtäviä ei voi uusia
- hylätty opintojakso (=yksi tai useampi puuttuva tehtävä tai pistemäärä alle hyväksimisrajan/arvosanan on mahdollista uusia. llmoittautumisohje ja -aikataulu hylätyn opintojakson uusimiseen löytyy opintojakson Learn-alustalta.
- opintojakso on mahdollista korottaa kokonaisuutena yhden kerran. Ilmoittautumisohje ja -aikataulu opintojakson korottamiseen löytyy opintojakson Learn-alustalta.
Student workload
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu verkkoluentoihin ja itseopiskeluun. Tehtäviä teet yksin ja ryhmässä.
Course part description
Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Further information
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa Pepissä ilmoitettuna opintojakson alkamispäivänä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.