Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3088

General information


Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Data Analytics
Teachers
Katariina Palmu
Teacher in charge
Katariina Palmu
Groups
DAKV24SV
Data analytics, online studies
Course
LT00AA93

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 17.01.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 17.01.2025 time 10:40 - 12:10
(1 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 07.02.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 07.02.2025 time 10:40 - 12:10
(1 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 14.03.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 14.03.2025 time 10:40 - 12:10
(1 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3088
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Course material

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy (Learn-alusta ohjaa kirjan käyttöön, ei kokonaan)

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen (verkkoluennot)

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät opintojakson aikataulutuksen mukaisesti (löytyy Learn-alustalta)

Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson. Hakemuksen teet viimeistään opintojakson alkaessa Pepin osaamisentunnustamisjärjestelmässä (OT) ja ohjaat sen omalle OT-ovallesi käsiteltäväksi.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson tehtävissä tutustut valitsemiesi yrityksen markkinoinnin kilpailukeinoratkaisuihin, tehokeinoihin ja erilaisiin markkinointikampanjoihin.

Timing of exams and assignments

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.

Opintojakson uusiminen ja korottaminen:
- yksittäisten oppimistehtävien uusiminen ei ole mahdollista
- näyttötehtävää/näyttötehtäviä ei voi uusia
- hylätty opintojakso (=yksi tai useampi puuttuva tehtävä tai pistemäärä alle hyväksimisrajan/arvosanan on mahdollista uusia. llmoittautumisohje ja -aikataulu hylätyn opintojakson uusimiseen löytyy opintojakson Learn-alustalta.
- opintojakso on mahdollista korottaa kokonaisuutena yhden kerran. Ilmoittautumisohje ja -aikataulu opintojakson korottamiseen löytyy opintojakson Learn-alustalta.

Student workload

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu verkkoluentoihin ja itseopiskeluun. Tehtäviä teet yksin ja ryhmässä.

Course part description

Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.

Further information

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa Pepissä ilmoitettuna opintojakson alkamispäivänä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Go back to top of page