Skip to main content

Invidual and community work in school welfare (5 cr)

Code: KH00ES42-3002

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Hanna-Leena Lipsanen
Olli Rissanen
Groups
KHSA24SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
KH00ES42

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 34 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 04.09.2025 time 08:30 - 14:30
(6 h 0 min)
Aloitus: Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Thu 11.09.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Wed 17.09.2025 time 14:00 - 17:00
(3 h 0 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Thu 18.09.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Wed 24.09.2025 time 14:00 - 17:00
(3 h 0 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Thu 25.09.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Wed 01.10.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Thu 02.10.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Thu 09.10.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Wed 15.10.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Lopetus: Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3002
SA412 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

• you know the foundations and objectives of individual and community school welfare
• you familiarize yourself with the methodes of school welfare work and are able to apply them in environments of educational institutions
• you understand the meaning of childrens and young peoples participation in school welfare work
• you familiarize yourself with documentation, data protection and privacy issues in school welfare work
• you understand the importance of multidisciplinary approach in school welfare work

Content

• why individual and community welfare work is practiced in educational institutions?
• what are the objectives on individual and community welfare work?
• what methodes are used in one-to one school welfare work?
• what methodes are used in community welfare work?
• how can you apply these methodes in practice?
• how can school welfare work enhance participation among children and young people?
• how you do the documentation and take care of data protection and privacy in school welfare work?
• why school welfare work in multidisciplinary?

Course material

Learn-alustan materiaali.
Hietanen-Peltola Marke, Jahnukainen Johanna, Huurre Taina & Vaara Sarianna, 2024. Opiskeluhuoltopalvelujen selvitys 2024. THL.
Eeva-Liisa Markkanen & Aino-Maria Pusa, 2023. Sitouttavan kouluyhteisötyön arviointi – Arvioinnin loppuraportti. Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi).

Study forms and methods

Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi jakaantuu työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen ja itsenäiseen tiedonhankintaan.
Opintojakso sisältää menetelmäharjoituksia ja mallintamista.

RDI and work-related cooperation

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Työelämävierailijat.

Timing of exams and assignments

Ratkaisukeskeinen opiskeluhuolto
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskelijahuolto
Opiskeluhuollon vuosikellot
Esiopetuksen ja alakoulun kuraattoripalvelut
Opintojaksolla ei ole tenttiä
Toteutus työviikkopohjan aikataulutuksen mukaisesti

Student workload

5 op tarkoittaa n.135 h opiskelijan työmäärää.
1op / 27h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.
Arvioinnin perusteet:
XAMK;AMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikko /osaamisen alkuvaihe.

Go back to top of page