Skip to main content

Promotion of children’s and young people’s mental health (5 cr)

Code: KH00ES44-3002

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 30.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
0.5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Hannele Pulkamo
Olli Rissanen
Groups
KHSA24SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
KH00ES44

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 51 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 02.09.2025 time 08:30 - 14:30
(6 h 0 min)
Aloitus: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Wed 03.09.2025 time 14:00 - 17:00
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Tue 09.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Tue 09.09.2025 time 12:15 - 15:15
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Tue 16.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Tue 16.09.2025 time 12:15 - 15:15
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Tue 23.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Tue 23.09.2025 time 12:15 - 15:15
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Tue 07.10.2025 time 12:15 - 15:15
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Wed 08.10.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 16:30
(4 h 0 min)
Simulaatio: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA064 Debriefing-tila
SA027 Koti-simulaatiotila
Thu 09.10.2025 time 12:30 - 16:30
(4 h 0 min)
Simulaatio: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA064 Debriefing-tila
SA027 Koti-simulaatiotila
Thu 16.10.2025 time 08:30 - 12:30
(4 h 0 min)
Simulaatio: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA064 Debriefing-tila
SA027 Koti-simulaatiotila
Wed 29.10.2025 time 10:15 - 16:15
(6 h 0 min)
Seminaari: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002
SA412 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

• you understand the interactions of various factors connected to state of mental health among children and young people
• you know what mental health services there are available for children and young people
• you can identify the children’s and young people’s needs connected to mental health and are able to guide them to promotive services
• you understand the meaning of educational institution environments in the mental health work among children and young people and know how to promote mental health by developing these environments
• you know how to encounter children and young people and their guardians with respect and how to build up mental health promoting relationship with them

Content

- what factors are connected to mental health among children and young people?
- what kind of mental health promoting services there are for children and young people?
- what kind of interactions factors of mental health have to each other?
- how can I promote the mental health of children and young people in the environments of educational institutions?
- how can I identify the children’s and young people’s needs connected to mental health?
- how I encounter a child/youngster in order to promote her/his mental health by our interaction style?
- how I build up respective interaction with the guardians of the child/youngster

Course material

Häkli, J., Kallio, K. & Korkiamäki, R. 2015. Myönteinen tunnistaminen. Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura, verkkojulkaisuja 90, Kenttä. Helsinki: Nuorisotutkimusseura. Saatavissa: https://doi.org/10.57049/nts.968,

Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan Learnissa.

Study forms and methods

Lähiopetus ja simulaatiot 56 h
Itsenäinen opiskelu: Simulaatioon valmistautuminen, pienryhmätehtävä ja oman osaamisen vahvistumisen itsearvointitehtävä.

Jos sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden mukaista EQF6 -tasoista osaamista, voit hakea niiden osalta osaamisen tunnistamista ja tunnustamista.

RDI and work-related cooperation

Työelämäyhteistyö: asikkaiden haastattelu.

Timing of exams and assignments

Opintojakson aloituksessa on läsnäolovelvollisuus, koska tällöin muodostetaan pienryhmät.

Simulaatioihin valmistavan testin tulee olla hyväkysytty, ennen simulaatioon osallistumista.

Läsänäolovelvollisuus päätösseminaarissa, pienryhmien töiden esittelyt.

Itsearviointitehtävä palautus 30.11.2025 mennessä.

Student workload

Lähipetus 56 h
Pienryhmätehtävä 54 h
Simulaatioon valmistautuminen 10 h
Oman osaamisen reflektio 15 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointiemenetelmät:

Orientaatioon osallistuminen, läsnäolovelvollisuus, hyväksytty - hylätty painotus 0 %
Pienryhmätehtävä H- K5, painotus 50 %
Simulaatioon valmistautuminen, testi Hyväksytty-Hylätty, painotus 0 %
Simulaatio, läsmäolovelvollisuus, Hyväksytty - Hylätty, painotus 0 %
Päätösseminaari, läsnäolovelvollisuus, Hyväksytty - hylätty, painotus 0 %
Oman osaamisen kehittymisen reflektio, H - K5, painotus 50%

Arvioinnin perusteet:
XAMK;AMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikko /osaamisen alkuvaihe.

Go back to top of page