Sales management and key account management (5 cr)
Code: LT00CY46-3018
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Katariina Palmu
- Teacher in charge
- Katariina Palmu
- Groups
-
LTKV24KM5Business, part-time studies
- Course
- LT00CY46
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 08.09.2025 time 14:15 - 16:30 (2 h 15 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018 |
141
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Mon 27.10.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Mon 10.11.2025 time 09:00 - 12:15 (3 h 15 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018 |
141
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Mon 24.11.2025 time 11:30 - 13:30 (2 h 0 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018 |
141
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Mon 01.12.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018 |
141
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Mon 08.12.2025 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018 |
141
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking into account the profitability of customers
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in the B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
How is sales profitability monitored and measured?
Course material
Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.
Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).
Learn-alustan materiaali.
Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.
Study forms and methods
Opintojakso sisältää luento-opetusta Kouvolassa, jossa läsnäolo suositeltavaa. Esityspäivinä/koetilanteissa läsnäolo on pakollista.
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen:
- Hyväksiluku koko opintojaksosta/: Aiempi samansisältöinen opintojakso riittävässä laajuudessa toisessa amk:ssa tai yliopistossa) --> keskustelu opintovastaavan kanssa --> osaamisen tunnustamisen hakemus Pepissä OT-ovalle.
- Osittainen hyväksiluku: Aiempi, osittain samansisältöinen tai laajuudessaan pienempi opintojakso toisessa amk:ssa tai yliopistossa --> keskustelu opintovastaavan kanssa --> osaamisen tunnustamisen hakemus Pepissä OT-ovalle.
- Osaamisen näyttö (vastaavat tiedot/taidot hankittu esim. ammatillisessa koulutuksessa, yrittäjyydessä, harrastuksessa tms.). ..> keskustelu opintovastaavan kanssa --> osaamisen tunnustamisen hakemus Pepissä OT-ovalle --> osaaminen osoitettava näytöllä, jonka määrittää opintojakson opettaja. HUOM! OSAAMISEN NÄYTTÖ TÄLTÄ OPINTOJAKSOLTA EDELLYTTÄÄ KOKEMUSTA BTOB-MYYNNISTÄ/-ASIAKKUUKSISTA.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään case-tehtävä (mittaritehtävä), lisäksi opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.
Opintojakson oppimistehtävien määräajat ilmoitetaan Learn-alustalla. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena kerran opettajan määrittämänä uusimisjaksona. Yksittäisiä oppimistehtäviä ei ole mahdollista uusia.
Student workload
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Further information
Pepissä opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Opintojakson uusimismahdollisuudesta tiedotetaan Learn-alustalla. Hylätty opintojakso on mahdollisuus uusia kokonaisuutena kerran opettajan ilmoittamana ajankohtana.
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge