Skip to main content

Sales management and key account management (5 cr)

Code: LT00CY46-3018

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Katariina Palmu
Teacher in charge
Katariina Palmu
Groups
LTKV24KM5
Business, part-time studies
Course
LT00CY46

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 08.09.2025 time 14:15 - 16:30
(2 h 15 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Mon 27.10.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Mon 10.11.2025 time 09:00 - 12:15
(3 h 15 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Mon 24.11.2025 time 11:30 - 13:30
(2 h 0 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Mon 01.12.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Mon 08.12.2025 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3018
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking into account the profitability of customers
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in the B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
How is sales profitability monitored and measured?

Course material

Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.

Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.

Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).

Learn-alustan materiaali.

Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.

Study forms and methods

Opintojakso sisältää luento-opetusta Kouvolassa, jossa läsnäolo suositeltavaa. Esityspäivinä/koetilanteissa läsnäolo on pakollista.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen:

- Hyväksiluku koko opintojaksosta/: Aiempi samansisältöinen opintojakso riittävässä laajuudessa toisessa amk:ssa tai yliopistossa) --> keskustelu opintovastaavan kanssa --> osaamisen tunnustamisen hakemus Pepissä OT-ovalle.

- Osittainen hyväksiluku: Aiempi, osittain samansisältöinen tai laajuudessaan pienempi opintojakso toisessa amk:ssa tai yliopistossa --> keskustelu opintovastaavan kanssa --> osaamisen tunnustamisen hakemus Pepissä OT-ovalle.

- Osaamisen näyttö (vastaavat tiedot/taidot hankittu esim. ammatillisessa koulutuksessa, yrittäjyydessä, harrastuksessa tms.). ..> keskustelu opintovastaavan kanssa --> osaamisen tunnustamisen hakemus Pepissä OT-ovalle --> osaaminen osoitettava näytöllä, jonka määrittää opintojakson opettaja. HUOM! OSAAMISEN NÄYTTÖ TÄLTÄ OPINTOJAKSOLTA EDELLYTTÄÄ KOKEMUSTA BTOB-MYYNNISTÄ/-ASIAKKUUKSISTA.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään case-tehtävä (mittaritehtävä), lisäksi opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.

Opintojakson oppimistehtävien määräajat ilmoitetaan Learn-alustalla. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena kerran opettajan määrittämänä uusimisjaksona. Yksittäisiä oppimistehtäviä ei ole mahdollista uusia.

Student workload

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Further information

Pepissä opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Opintojakson uusimismahdollisuudesta tiedotetaan Learn-alustalla. Hylätty opintojakso on mahdollisuus uusia kokonaisuutena kerran opettajan ilmoittamana ajankohtana.

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge

Go back to top of page