Skip to main content

Digital and wellbeing technology in rehabilitation (5 cr)

Code: FJ00DK78-3004

General information


Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 02.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Podiatry
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Laura Saar
Miia Kierikki
Groups
FTSA23KP
Physiotherapy, full-time studies
Course
FJ00DK78
No reservations found for realization FJ00DK78-3004!

Objective

You know how to use and assess the accessibility of electronic services and their usability in rehabilitation.
You are able to use and develop electronic services that support rehabilitation.
You know different welfare technology tools, products and services.
You know what kind of possibilities various technological tools and gamification offer to promote rehabilitation.
You understand the ethical and security aspects of electronic services and wellbeing technology.
You are able to make use of service design in designing and developing wellbeing technology solutions.

Content

What are digital services in rehabilitation?
What is usability in wellbeing technological solutions?
How can individuals' rehabilitation and wellbeing be promoted by technology?
How to use gamification in wellbeing technology solutions?
How do you benefit from wellbeing technology tools in product and service planning?
How do you account for ethics and security in wellbeing technology?
How is service design understood in user-oriented wellbeing technology?

Course material

Opintojakson opetuksessa käytettävä luento- sekä muu opetusmateriaali on sähköisesti saatavissa opintojakson Learn verkko - oppimisympäristössä tai e-kirjoina Xamkin Kaakkuri-kirjastosta.
Soveltuvin osin:
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum Media Oy.
Maula, H. ja Maula, J. 2019. Design ja johtaminen. Alma Talent Oy
Laaksonen, H., Laitinen, H., Hiilamo, H., Hautaviita, P., Hyvärinen, H. & Vänni, K. 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. [1. painos]. Helsinki: Sanoma Pro Oy. (Soveltuvin osin)
Lue Kilpinen, P. 2022. Inhimillinen strategia. Helsinki: Alma Talent.

Study forms and methods

Opintojakson suorittaminen tapahtuu kokonaan verkossa.
Opiskelija etenee opintojaksolla työparin tai pienryhmänsä kanssa sopiman aikataulun mukaisesti.
Opintojaksolla on opiskeltavaa materiaalia tekstinä, videoina ja äänitteinä.
Aiemman osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen tarpeen osalta opiskelijan tulee ottaa yhteyttä opintojakson opettajaan.

RDI and work-related cooperation

Opintojakso ei tuota TKI pisteitä.

Timing of exams and assignments

Opintojakso on jaettu kolmeen osioon, joista kukin sisältää Learn tenttejä sekä -tehtäviä, jotka suoritetaan oman työparin tai pienryhmän kesken oman aikataulun mukaisesti.
Osa tehtävistä edellyttää tiettyä suoritusjärjestystä.
Suoritusohjeet on kirjattu opintojakson Learn verkko - oppimisalustalle.

International cooperation

Opintojaksolla ei tehdä suoraa kansainvälistä yhteistyötä.

Student workload

Opintojakson laajuus 5 op vastaa 5 x 27 h = 135h opiskelijan työtä.

Course part description

Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, joita ovat:
1. Sähköiset palvelut ja hyvinvointiteknologia kuntoutuksessa 2 op
2. Saavutettavuus, tietoturva ja palvelumuotoilu 2 op
3. Hyvinvointiteknologia kuntoutuspalvelujen tuotteistamisessa 1 op

Further information

Opintojakso kuuluu fysioterapeutti- ja jalkaterapeuttikoulutuksen täydentäviin, syventävän vaiheen opintoihin.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakson oppimistehtävät ja tentit arvioidaan hyväksytty - hylätty / täydennettävä.
Opintojakson kokonaisuus arvioidaan hyväksytty - hylätty / täydennettävä.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st and 2nd academic year studies are achieved.

Go back to top of page