Body structure and functions (5 cr)
Code: LI00EH49-3009
General information
- Enrollment
-
13.01.2025 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Jouni Korhonen
- Mira Tuononen
- Teacher in charge
- Outi Pyöriä
- Groups
-
LISA25KMPhysical Education, part-time studies
- Course
- LI00EH49
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 21 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 22.01.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009 |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 19.02.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Hyvinvointiviikko törmäyttäminen: |
SA423
Teorialuokka
|
Thu 20.02.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009 |
KristalliSport
|
Fri 21.03.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009 |
KristalliSport
|
Wed 16.04.2025 time 08:00 - 11:30 (3 h 30 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009 |
SA423
Teorialuokka
|
Thu 22.05.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009 |
Tanhuvaara
|
Objective
- You know the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion
- You understand the principles of the human body's recovery from exertion
Content
- What are the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion?
- What are the principles of the human body's recovery from exertion?
Course material
Opintojaksolla käytettävä opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Toteutus sisältää 5x3 lähiopetuspäivää kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan arkipäivinä keskiviikosta perjantaihin. Läsnäolo lähipäivissä on erittäin toivottavaa ja mahdollisten poissaolojen aikainen osaaminen tulee osoittaa tai hankkia korvaamisperusteiden mukaisesti.
Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilö- sekä ryhmätehtäviä.
Opettajan yksilöohjausta saatavilla pääsääntöisesti lähijaksojen välillä. Lähijaksoilla voi olla ryhmäohjausta.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-opintokokonaisuutta (20 opintopistettä).
RDI and work-related cooperation
Opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita määrittelee usein oppimisen sitominen työelämän aitoihin kontakteihin ja alueelta nouseviin kehittämistarpeisiin.
Timing of exams and assignments
Opintojaksojen orientaatiossa tuodaan esille opintojaksoon sisältyvät yksilö- ja ryhmätehtävät sekä tentit ja niiden suoritustavat.
Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.
Course part description
Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-kokonaisuutta, joka on 20 opintopisteen laajuinen
Muiden tähän kokonaisuuteen liittyvien opintojaksojen kuvaukset löytyvät kyseisten opintojaksojen yhteydestä.
Further information
Monimuoto-toteutuksessa suurin osa toteutukseen liittyvästä työmäärästä tehdään lähijaksojen välisinä aikoina. Tässä korostuvat itsenäisen työskentelyn sekä itsensä johtamisen taidot.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, jotka käydään opintojakson orientaatiossa. Opintojakson suorittaminen edellyttää näiden osaamistavoitteiden saavuttamista.