Skip to main content

Body structure and functions (5 cr)

Code: LI00EH49-3009

General information


Enrollment
13.01.2025 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Jouni Korhonen
Mira Tuononen
Teacher in charge
Outi Pyöriä
Groups
LISA25KM
Physical Education, part-time studies
Course
LI00EH49

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 21 h 45 min.

Time Topic Location
Wed 22.01.2025 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009
SA423 Teorialuokka
Wed 19.02.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Hyvinvointiviikko törmäyttäminen:
SA423 Teorialuokka
Thu 20.02.2025 time 08:30 - 16:00
(7 h 30 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009
KristalliSport
Fri 21.03.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009
KristalliSport
Wed 16.04.2025 time 08:00 - 11:30
(3 h 30 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009
SA423 Teorialuokka
Thu 22.05.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3009
Tanhuvaara
Changes to reservations may be possible.

Objective

- You know the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion
- You understand the principles of the human body's recovery from exertion

Content

- What are the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion?
- What are the principles of the human body's recovery from exertion?

Course material

Opintojaksolla käytettävä opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Study forms and methods

Toteutus sisältää 5x3 lähiopetuspäivää kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan arkipäivinä keskiviikosta perjantaihin. Läsnäolo lähipäivissä on erittäin toivottavaa ja mahdollisten poissaolojen aikainen osaaminen tulee osoittaa tai hankkia korvaamisperusteiden mukaisesti.

Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilö- sekä ryhmätehtäviä.

Opettajan yksilöohjausta saatavilla pääsääntöisesti lähijaksojen välillä. Lähijaksoilla voi olla ryhmäohjausta.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-opintokokonaisuutta (20 opintopistettä).

RDI and work-related cooperation

Opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita määrittelee usein oppimisen sitominen työelämän aitoihin kontakteihin ja alueelta nouseviin kehittämistarpeisiin.

Timing of exams and assignments

Opintojaksojen orientaatiossa tuodaan esille opintojaksoon sisältyvät yksilö- ja ryhmätehtävät sekä tentit ja niiden suoritustavat.

Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.

Course part description

Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-kokonaisuutta, joka on 20 opintopisteen laajuinen
Muiden tähän kokonaisuuteen liittyvien opintojaksojen kuvaukset löytyvät kyseisten opintojaksojen yhteydestä.

Further information

Monimuoto-toteutuksessa suurin osa toteutukseen liittyvästä työmäärästä tehdään lähijaksojen välisinä aikoina. Tässä korostuvat itsenäisen työskentelyn sekä itsensä johtamisen taidot.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, jotka käydään opintojakson orientaatiossa. Opintojakson suorittaminen edellyttää näiden osaamistavoitteiden saavuttamista.

Go back to top of page