Sport pedagogy (5 cr)
Code: LI00EZ58-3001
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Mika Tenhu
- Sami Huoman
- Teacher in charge
- Outi Pyöriä
- Groups
-
LISA25KMPhysical Education, part-time studies
- Course
- LI00EZ58
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 30 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 21.08.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Liikuntapedagogiikka LI00EZ58-3001 |
SA431
Byod-/teorialuokka
|
Thu 18.09.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Liikuntapedagogiikka LI00EZ58-3001 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Thu 16.10.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Liikuntapedagogiikka LI00EZ58-3001 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Thu 20.11.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Liikuntapedagogiikka LI00EZ58-3001 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Thu 11.12.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Liikuntapedagogiikka LI00EZ58-3001 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Objective
You know theories of sports and physical exercise pedagogy and you can apply them in practical instruction situations
You can use self-reflection and feedback in developing your own practices
Content
How do you use the theories of sports and physical exercise pedagogy in instruction situations?
How do you use of self-reflection and feedback in developing your own practices.
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä.
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.
Työelämäyhteistyö nivoutuu osaksi opintojaksoa. Jokaisen opintojakson orientaatiotunnilla selviää kunkin lukukauden työelämäympäristöön sitoutuva oppimisprojekti.
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.
Työelämäyhteistyön määrittymistä ohjaavat työelämän sen hetkinen tilanne ja aikataulu, joten opintojakson työelämäyhteistyön muodot voivat vahvistua vasta hyvin lähellä opintojakson aloittamista.
Timing of exams and assignments
Tenttien ja muiden oppimistehtävien ajoitus- ja palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson orientaatiotunneilla.
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can
a. use professional sports and physical exercise pedagogy terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson orientaatiotunnilla kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä. Opiskelijan velvoitteena on osallistua orientaatiotunneille, jotta opintojakson tarkemmat ohjeet ja työelämäpedagogiset prosessit ovat selviä heti opintojakson alussa.