Laadunvarmistus pelialalla (5op)
Toteutuksen tunnus: PT00FE29-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 30.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Toteutuksella on 13 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 78 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 16.01.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 23.01.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 30.01.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 06.02.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 13.02.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 20.02.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 06.03.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 13.03.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 20.03.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 27.03.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 10.04.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 17.04.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Pe 24.04.2026 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Laadunvarmistus pelialalla PT00FE29-3002 |
A4020
CodeHub (40)
|
Tavoitteet
Tunnet yleiset mallit, termit ja menetelmät laadukkaan laadunvarmistuksen toteuttamiseen liittyen.
Ymmärrät laadunvarmistamisen tärkeyden osana peli- ja ohjelmistokehitystä.
Osaat suunnitella ja toteuttaa tuloksellisen ja laadukkaan testauksen.
Osaat hyödyntää laadunvarmistuksen perusperiaatteita työssäsi.
Sisältö
Mitä laadunvarmistus tarkoittaa peli- tai ohjelmistokehityksessä?
Miten laadunvarmistus integroidaan osaksi kehitysprosessia?
Millainen on tehokas laadunvarmistusprosessi?
Mitkä ovat laadunvarmistuksen keskeiset perusperiaatteet?
Arviointi
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
ahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Kansainvälinen yhteistyö
Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.