Experiental guidance (5 cr)
Code: YP00DU30-3008
General information
- Enrollment
-
17.03.2025 - 28.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.05.2025 - 30.08.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
- Teachers
- Hannele Pulkamo
- Groups
-
KHSA23SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
- Course
- YP00DU30
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 43 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Sat 24.05.2025 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Elämyspedagoginen ohjaus YP00DU30-3008 Opintojakson orientaatio |
SA431
Byod-/teorialuokka
|
Tue 03.06.2025 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Elämyspedagoginen ohjaus YP00DU30-3008 Lähiopetus |
SA431
Byod-/teorialuokka
|
Wed 04.06.2025 time 08:30 - 16:30 (8 h 0 min) |
Elämyspedagoginen ohjaus YP00DU30-3008 Lähiopetus |
SA431
Byod-/teorialuokka
|
Thu 05.06.2025 time 08:30 - 16:30 (8 h 0 min) |
Elämyspedagoginen ohjaus YP00DU30-3008 Lähiopetus |
SA064
Debriefing-tila
|
Wed 11.06.2025 time 08:30 - 18:00 (9 h 30 min) |
Elämyspedagoginen ohjaus YP00DU30-3008 Maastointensiivi |
Maastointensiivi
|
Thu 12.06.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Elämyspedagoginen ohjaus YP00DU30-3008 Maastointensiivi |
Maastointensiivi
|
Objective
You are able to plan and implement experiential learning modules.
You know how to instruct and support experiential learning in the career field of your own choice. You are able to present theoretical and pedagogical reasons for the activities.
You are able to choose reflection methods that suit the group and the activities. You gain skills and knowledge in experiential activities.
Content
How do you plan experiential learning modules and what is the role of instructors during the process?
Why must the experience be reflected and what reflection methods can you use to support understanding and growth?
What experiential learning applications and environments can you use as a community educator?
Course material
Veevers, N. & Allison, P. 2011. Kurt Hahn: Inspirational, Visionary, Outdoor and Experiential Educator.
Leiden: Brill Academic Pub.
Lisäksi Learnissa oleva opiskelumateriaali.
Study forms and methods
Jos sinulla on aiempaa opintojakson osaamistavoitteisiin liittyvää osaamista tai oma ehdotus osan/kaikkien osaamistavoitteiden saavuttamiseksi, ole yhteydessä opettajaan ja neuvottele hänen kanssaan yksilöllisistä opiskelujärjestelyistä.
RDI and work-related cooperation
Mahdollisesti työelämäyhteistyötä paikallisten lasten ja nuorten järjestöjen kanssa.
Student workload
Lähiopetusta 55 h, itsenäistä yksilöllistä opiskelua 40 h, itsenäistä pienryhmäopiskelua 30 h. Yhteensä 135 h.
Further information
Läsnäolovelvoitteiset päivät:
Orientaatio lauantaina 24.5.2025 joko kampuksella tai TEAMS- yhteydellä
Valmistautuminen maastojaksoon 3.6.2025 klo 8.30 - 11.30 joko kampuksella tai TEAMS-yhteydellä
Maastojakso 11 - 12.6.2025
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvoidaan asteikolla hyväksyttävä - täydennettävä -hylätty. Hyväksytty arvosana edellyttää osallistumista läsnäolovelvoitteisiin päiviin ja oppimistehtävien suorittamista tasolla EQF6.
Qualifications
Attending the course requires completing the course Adventure education 5 ects