Peliohjelmoinnin perusteet (5op)
Toteutuksen tunnus: PT00FE24-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 30.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
- Opettajat
- Anton Yrjönen
- Vastuuopettaja
- Anton Yrjönen
- Ryhmät
-
GTKT26KPGame technologies, full-time studies
- Opintojakso
- PT00FE24
Toteutukselle Peliohjelmoinnin perusteet PT00FE24-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottorien ominaisuuksia omien tavoitteiden saavuttamiseksi.
Tunnet pelikehitysympäristöjen käyttöliittymät ja ohjelmointirajapinnat.
Osaat toteuttaa toimivan ja kokonaisen pelin.
Sisältö
Miten pelimoottoreita ja niihin liittyviä kehitysympäristöjä käytetään?
Miten pelimoottoreiden avulla toteutetaan erilaisia pelien ominaisuuksia?
Miten kokonainen peli rakennetaan?
Miten pelin staattiset ja erilliset sisältöelementit saadaan dynaamiseksi ja vuorovaikuttavaksi kokonaisuudeksi ohjelmoinnin ja kehitysympäristöjen avulla?
Arviointi
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
Opiskelumateriaali
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
TKI ja työelämäyhteistyö
Not planned.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Kansainvälinen yhteistyö
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
Opiskelijan työmäärä
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assignments, exams and participation in contact teaching.