Siirry suoraan sisältöön

Henkilökohtaisten palvelujen räätälöinti matkailu- ja ravitsemisalalla (5op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU73-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
englanti
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja
Natalia Kushcheva
Ryhmät
MRMI24KV
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
MRKT23SV
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Opintojakso
MR00DU73

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 19.01.2026 klo 16:30 - 18:00
(1 t 30 min)
Orientation: Customized services in hospitality business MR00DU73-3007
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ke 18.02.2026 klo 16:30 - 18:00
(1 t 30 min)
Customized services in hospitality business MR00DU73-3007
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 16.03.2026 klo 16:30 - 18:00
(1 t 30 min)
Customized services in hospitality business MR00DU73-3007
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 13.04.2026 klo 16:30 - 18:00
(1 t 30 min)
Customized services in hospitality business MR00DU73-3007
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Laajennat asiakaskokemuksen ymmärrystä palvelujen tuottamisessa
Osaat tuottaa henkilökohtaisia palveluja asiakasymmärryksen näkökulmasta
Osaat mitata ja arvioida asiakaskokemuksen onnistumista

Sisältö

Miten palveluja voidaan henkilökohtaistaa?
Miten asiakaskokemusta voidaan kehittää palvelujen tuotannossa?
Miten asiakaskokemusta voidaan mitata?
Opintojakoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti. 3 op.

Arviointi

Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.

Suositeltavat oppikirjat:
- Chakraborty, U., 2023 Rise of Generative AI and ChatGPT : Understand How Generative Al and ChatGPT Are Transforming and Reshaping the Business World (eBook)
- Thaichon, P., 2024 Technology and luxury hospitality: AI, blockchain and the metaverse
- Youssef, A. B., 2025 AI, blockchain, and metaverse in hospitality and tourism Industry 4.0: case studies and analysisShow detailed view (Book)

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opetus tapahtuu verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssin tehtävät voivat liittyä opiskelijan omaan työhön, työpaikkaan tai projekteihin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla tehdään kolme erilaista oppimistehtävää.
Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
- Asiakasmatka ja asiakaskokemus
- Palveluiden massaräätälöinti, räätälöinti, personointi
- Räätälöidyt palvelut
- Mittaa ja arvioi räätälöityjä palveluita

Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Rating 3-4:
- you can define the effects of customisation of services, their quality, usability and customer experience.
- you know and perform the possibilities and challenges of customised technologies producing hospitality services.
- you can describe and choose suitable customised solutions for different hospitality services.
- you can plan and describe in an analysing task a hospitality business using a customised technique.

Siirry alkuun