Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja brändin johtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP39-3023

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
Degree Programme in Digital International Business
Opettajat
Kerttuli Fisk
Ryhmät
IBKV24SP1
Digital international business, full-time studies
Opintojakso
LT00DP39

Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 33 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 20.01.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ti 27.01.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Ti 03.02.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ti 17.02.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ke 18.02.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
To 12.03.2026 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ti 24.03.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
K219 Hoitoluokka+teoria (54), kirjastorakennus
Ke 25.03.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ke 01.04.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ti 14.04.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ke 29.04.2026 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Marketing and brand management LT00DP39-3023
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat
- tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät ja johtaa markkinoinnin kokonaisuutta kansainvälisessä kilpailutilanteessa
- perustella markkinointistrategian valintaa markkina-analyysityökaluja hyödyntäen ja asetetut tavoitteet huomioiden
- suunnitella markkinointia brändi-identiteetin, kohderyhmän ja asemoinnin näkökulmasta ja strategian huomioiden
- valita menetelmiä brändimarkkinoinnin tulosten seurantaan

Sisältö

Miten yrityksen markkinointia johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten markkinointistrategia määritellään?
Miten brändiä rakennetaan?

Arviointi

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti brändinhallinnan avainkäsitteitä
- etsiä soveltuvaa tietoa alan ammattilähteistä
- hahmottaa markkinoinnin ja brändin rakentamisen tehtäväkokonaisuuksia
- toimia tavoitteellisesti tiimin jäsenenä markkinoinnin suunnittelun tehtävissä
- toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

Opiskelumateriaali

Study materials are provided by the teacher in class and can also be found via the Learn platform.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

The course is carried out mainly by contact teaching on Kouvola campus according to a weekly schedule. Remote participation is not possible. As a rule, scheduled contact lessons are not recorded nor duplicated by online lectures. Participation in oral exercises and company visits is mandatory. The teacher provides guidance during contact lessons.

Students make progress by attending scheduled lessons and completing tasks and assignments individually or in groups. The course consists of contact lessons and individual and small-group assignments. In addition a project assignment must be completed.

TKI ja työelämäyhteistyö

During the course guest lecturers and company visits are possible (TBC) and the assignments are based on the needs of working life partners.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Given assignments, group works and quizzes must be completed following the given deadlines (see in Learn).

Kansainvälinen yhteistyö

Project and group work allow attendees to combine international cooperation and intercultural communication to this course.

Opiskelijan työmäärä

1 ECTS credits equals 27 hours of work by the student. In a 5-credit course, student's total maximum workload is approximately 135 hours including lessons, group work and independent study.

Toteutuksen osien kuvaus

Course will consist on different themes that follow the course description (brands & brand management, marketing management and marketing strategies).

Lisätietoja opiskelijoille

More detailed information can be found on Learn platform once the course starts.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The student’s performance is assessed with reference to the learning objectives and assessment criteria of the course. The completion of the course requires active participation and the assignments to be completed with a passing grade.

Assessment scale: 1–5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun