Siirry suoraan sisältöön

Pelien kehitysalustat (5op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU15-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
Degree Programme in Game Design
Opettajat
Marko Siitonen
Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Marko Siitonen
Ryhmät
GDKV24SP
Game design, full-time studies
Opintojakso
GD00CU15

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 52 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 13.01.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 20.01.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 27.01.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 03.02.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 10.02.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 17.02.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
To 05.03.2026 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 10.03.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
To 19.03.2026 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 24.03.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 31.03.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 07.04.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 14.04.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 21.04.2026 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ti 28.04.2026 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Game development platforms GD00CU15-3016
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Pystyt käyttämään pelinkehitysalustaa omassa tuotannossa.

Sisältö

Kuinka luoda visuaalisia sisältöjä peliprojektiisi?
Kuinka käyttää pelin kehitystyökaluja?
Kuinka kehittää omaa peliäsi tai pelidemoasi?

Arviointi

The course "Game development platforms" is located in the entry-level of your studies. The assessment emphasises criteria a and e. A student who has reached level 3 is able to
a. use professional vocabulary related to game development systematically.
e. use game development tools and software.

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.



Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.



TKI ja työelämäyhteistyö

Oppilaat tekevät omia peliprojektejaan.
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.

Lisätiedot

Required studies of Game development, Basics of 3D modelling and Low poly modelling or equivalent skills.

Siirry alkuun