Hyvinvointipalvelujen kaupallistaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: WM00EJ70-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 03.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Hyvinvointiliiketoiminnan johtamisen koulutus
- Opettajat
- Anna-Liisa Immonen
- Vastuuopettaja
- Anna-Liisa Immonen
- Ryhmät
-
HJMI24SMHyvinvointiliiketoiminnan johtaminen
- Opintojakso
- WM00EJ70
Toteutukselle Hyvinvointipalvelujen kaupallistaminen WM00EJ70-3005 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Käytät johdonmukaisesti kaupallistamisen ammattikäsitteitä.
Osaat soveltaa kaupallistamisen keinoja ja menetelmiä.
Ymmärrät kuinka liiketoiminta saadaan menestymään markkinoilla.
Ymmärrät kannattavan liiketoiminnan lähtökohdat
Sisältö
Miten keräät ja analysoit markkinatietoa liiketoiminnan kehittämiseksi?
Kuinka kartoitat potentiaalisia asiakkaita?
Mitä on brändäys?
Miten kannattavuus syntyy liiketoiminnassa?
Arviointi
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opiskelumateriaali
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2021 Edita, luvut 2 - 5
Rauhala, M. & Vikström: Storytelling työkaluna: Vaikuta tarinoilla bisneksessä, 2014 Talentum
Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena.
Opintojaksoon liittyy Teamissa aloitustapaaminen, jossa käydään läpi opintojakson suoritus ja arviointiperusteet. Lisäksi on kolme muuta Teams-tapaamista.
Opettajan ohjausta on saatavilla Teams-tapaamisten yhteydessä ja Learnin Kysymyksiä ja keskustelua -keskustelualueen kautta.
Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti. Tentit/tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla laaditaan kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman omalle (kuvitteelliselle) yritykselle.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson alkaessa Learn-alustalla ilmoitetaan opintojakson arviointiin liittyvien tehtävien ja tenttien määräajat.
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana. Opiskelijan tulee edetä Learn-alustalla annetun aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Tällä 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka on kokonaisuudessaan itsenäistä verkkotyöskentelyä.
Toteutuksen osien kuvaus
Markkinatutkimus
Brändin rakentaminen
Kannattavuus
Hinnoittelu
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Opintojakson arvosana määräytyy alla olevien suoritusten yhteispistemäärän perusteella. Yksittäisissä suorituksissa ei ole alinta hyväksymispisterajaa vaan opintojaksolla kerätään pisteitä kolmesta suorituksesta omaan kokonaispistepottiin. Kaikkien neljän osion suorittaminen on kuitenkin opintojakson läpäisemisen ja arvosanan saamisen edellytys.
Markkinatutkimus (25%)
Brändi ja markkinointiviestintä (25%)
Kannattavuus (20 %)
Hinnoittelu (30 %)