Pelisuunnittelun perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU09-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
16.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2020 - 26.04.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Game Design
- Opettajat
- Marko Siitonen
- Vastuuopettaja
- Marko Siitonen
- Ryhmät
-
GDKV20KMGame design, part-time studies
- Opintojakso
- GD00CU09
Tavoitteet
Opit perustiedot peliterminologiasta, genreistä ja pelisuunnitteluprosessista.
Sinulla on perustiedot videopelien historiasta.
Ymmärrät pelisuunnittelun peruselementit (idea / tavoitteet / mekaniikka / tarina / rakenne / hahmot ja tasot).
Sisältö
Mikä on peli?
Mitkä ovat eri tehtävät, roolit ja työpaikat pelin tuotantoprosessissa?
Mitkä asiat vaikuttavat pelin suunnitteluprosessissa?
Millaisia kerronnallisia rakenteita peleissä käytetään?
Kuinka toteuttaa erilaisia pelimekaniikoita?
Mitkä ovat videopelien perushahmotyypit?
Kuinka pelisuunnitteluasiakirjoja totetutetaan?
Arviointi
Kurssi "Pelisuunnittelun perusteet" sijaitsee opintojen lähtötasolla. Taso 3:n saavuttanut opiskelija osaa:
- käyttää systemaattisesti pelisuunnitteluun liittyvää sanastoa.
- luoda suunnitteluasiakirjoja ja esityksiä sekä esittää ideoita.
- työskennellä tuotantoryhmän jäseninä.
Arviointiasteikko
1-5