Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA98-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.01.2019 - 28.04.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Marja-Leena Koskinen
- Vastuuopettaja
- Marja-Leena Koskinen
- Ryhmät
-
LTMI18SPBLiiketalous, päivätoteutus
- Opintojakso
- LT00AA98
Tavoitteet
Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Arviointi
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn liittyviä ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2015, luvut 3 ja 6
Gerdt Belinda. Digiajan asiakaskokemus - Opi kansainvälisiltä huipuilta. Alma Talent 2018.
Opiskelijan työmäärä
1 op = 27 työtuntia, 5 op = 135 työtuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Lähiopetustunnit kaksi kertaa viikossa sisältävät luentoja ja ryhmässä toteutettavia tehtäviä. Näiden lisäksi toteutetaan itsenäisiä oppimistehtäviä sekä yrityscase.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Edellytetään perustiedot asiakaslähtöisestä markkinoinnista.