Personal selling (5 cr)
Code: LT00CY39-3009
General information
- Enrollment
- 15.08.2020 - 04.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.10.2020 - 13.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mia Silvenius
- Teacher in charge
- Mia Silvenius
- Groups
-
LTMI19SMBusiness Management, part-time studies
- Course
- LT00CY39
Objective
You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
Evaluation
Students can
- search information from the main sources of information to support personal selling
- perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
- act in selling situations and customer encounters in appropriate ways
Course material
Hänti, S. Kairisto-Mertanen, L. Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö, asiakkaana organisaatio. Helsinki: Edita.
Timing of exams and assignments
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.
Student workload
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Course part description
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Miten myynti kuluttajille, yrityksille ja muille organisaatioille eroaa toisistaan?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
a) osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
b) osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
c) osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge