Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.11.2021 - 16.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.01.2022 - 29.04.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
- Opettajat
- Sara Czabai-Leppänen
- Jagat Kunwar
- Vastuuopettaja
- Jagat Kunwar
- Ryhmät
-
IBKV20SP1Digital international business, full-time studies
-
IBKV20SP2Digital international business, full-time studies
- Opintojakso
- LT00DP38
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointi
Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä
- hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
Opiskelumateriaali
Jobber, D. & Lancaster G.: Selling and Sales Management 10th edn
Opiskelumuodot ja -menetelmät
You are able to
set sales and marketing goals, evaluate performance, and plan compensation systems
use sales and marketing analysis tools (for example market analysis, future forecasting and digital tools)
develop a sales team and help team members achieve goals by using coaching
TKI ja työelämäyhteistyö
You will learn:
(1) to develop value proposition for your company
(2) to forecast sales for your company
(3) learn about sales force and key account management in real life contexts
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Assessment details to be found in Learn
Lisätietoja opiskelijoille
The course consists of F2F meetings. Only some sessions can be implemented virtually.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assessment details to be found in Learn
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot