Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 16.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.01.2022 - 29.04.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Degree Programme in Digital International Business
Opettajat
Sara Czabai-Leppänen
Jagat Kunwar
Vastuuopettaja
Jagat Kunwar
Ryhmät
IBKV20SP1
Digital international business, full-time studies
IBKV20SP2
Digital international business, full-time studies
Opintojakso
LT00DP38
Toteutukselle LT00DP38-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.

Sisältö

Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

Arviointi

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä
- hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Jobber, D. & Lancaster G.: Selling and Sales Management 10th edn

Opiskelumuodot ja -menetelmät

You are able to

set sales and marketing goals, evaluate performance, and plan compensation systems
use sales and marketing analysis tools (for example market analysis, future forecasting and digital tools)
develop a sales team and help team members achieve goals by using coaching

TKI ja työelämäyhteistyö

You will learn:
(1) to develop value proposition for your company
(2) to forecast sales for your company
(3) learn about sales force and key account management in real life contexts

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Assessment details to be found in Learn

Lisätietoja opiskelijoille

The course consists of F2F meetings. Only some sessions can be implemented virtually.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment details to be found in Learn

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun