Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00EB11
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja mitataan)?
Edeltävä osaaminen
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Arviointi
c)Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
d) Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia asiakaskannattavuuden huomioon ottaen
e) Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta