Siirry suoraan sisältöön

Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminenLaajuus (2 op)

Opintojakson tunnus: S00D027

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op

Osaamistavoitteet

Antaa lisävalmiuksia kohdata aggressiivinen asiakas/potilas ja ennakoida haasteellisia asiakastilanteita

Sisältö

lähiopetusiltapäivä: Teoria: Aggressiivisen henkilön lukeminen, sanattoman viestinnän merkit Oman sanattoman ja sanallisen viestinnän merkitys Tila- ja etäisyystaktiikka uhkatilanteessa Stressireaktioiden vaikutus omaan toimintaan Uhka- ja väkivaltatilanteiden juridiikka Työyhteisön nykytila uhkatilanteet huomioonottaen Käytäntö: Turvallinen asento, liikkuminen, etäisyyden merkitys Suojautuminen oikeudettomilta hyökkäyksiltä ja ennakoivien toimien merkitys (lyönnit, potkut, kuristaminen, kiinnitarttuminen, esineen heittäminen) Irrottautumisia otteista Tilataktiikka verkko-opinnot: Työntekijän/Jokamiehen oikeudet väkivaltatilanteessa - lainsäädäntö Agressio ja uhka, eri tasot Pelko ja pelon hallinta Uhkatilanteiden ennaltaehkäiseminen Toimintamallit sanallisessa/fyysisessä uhassa Uhkaavan/väkivaltaisen tilanteen jälkikäsittely

Edeltävä osaaminen

ei ole

Arviointikriteerit, hyvä (3)

hyväksytty/hylätty

Siirry alkuun