Skip to main content

Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminenLaajuus (2 cr)

Course unit code: S00D027

General information


Credits
2 cr

Objective

Antaa lisävalmiuksia kohdata aggressiivinen asiakas/potilas ja ennakoida haasteellisia asiakastilanteita

Content

lähiopetusiltapäivä: Teoria: Aggressiivisen henkilön lukeminen, sanattoman viestinnän merkit Oman sanattoman ja sanallisen viestinnän merkitys Tila- ja etäisyystaktiikka uhkatilanteessa Stressireaktioiden vaikutus omaan toimintaan Uhka- ja väkivaltatilanteiden juridiikka Työyhteisön nykytila uhkatilanteet huomioonottaen Käytäntö: Turvallinen asento, liikkuminen, etäisyyden merkitys Suojautuminen oikeudettomilta hyökkäyksiltä ja ennakoivien toimien merkitys (lyönnit, potkut, kuristaminen, kiinnitarttuminen, esineen heittäminen) Irrottautumisia otteista Tilataktiikka verkko-opinnot: Työntekijän/Jokamiehen oikeudet väkivaltatilanteessa - lainsäädäntö Agressio ja uhka, eri tasot Pelko ja pelon hallinta Uhkatilanteiden ennaltaehkäiseminen Toimintamallit sanallisessa/fyysisessä uhassa Uhkaavan/väkivaltaisen tilanteen jälkikäsittely

Qualifications

ei ole

Assessment criteria, good (3)

hyväksytty/hylätty

Go back to top of page