Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminenLaajuus (2 cr)
Course unit code: S00D027
General information
- Credits
- 2 cr
Objective
Antaa lisävalmiuksia kohdata aggressiivinen asiakas/potilas ja ennakoida haasteellisia asiakastilanteita
Content
lähiopetusiltapäivä: Teoria: Aggressiivisen henkilön lukeminen, sanattoman viestinnän merkit Oman sanattoman ja sanallisen viestinnän merkitys Tila- ja etäisyystaktiikka uhkatilanteessa Stressireaktioiden vaikutus omaan toimintaan Uhka- ja väkivaltatilanteiden juridiikka Työyhteisön nykytila uhkatilanteet huomioonottaen Käytäntö: Turvallinen asento, liikkuminen, etäisyyden merkitys Suojautuminen oikeudettomilta hyökkäyksiltä ja ennakoivien toimien merkitys (lyönnit, potkut, kuristaminen, kiinnitarttuminen, esineen heittäminen) Irrottautumisia otteista Tilataktiikka verkko-opinnot: Työntekijän/Jokamiehen oikeudet väkivaltatilanteessa - lainsäädäntö Agressio ja uhka, eri tasot Pelko ja pelon hallinta Uhkatilanteiden ennaltaehkäiseminen Toimintamallit sanallisessa/fyysisessä uhassa Uhkaavan/väkivaltaisen tilanteen jälkikäsittely
Qualifications
ei ole
Assessment criteria, good (3)
hyväksytty/hylätty