Managing a digital businessLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KV00DP14
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Vastuuhenkilö
- Elisa Kaasinen
Osaamistavoitteet
Ymmärrät digitaalisen strategian roolin yrityksen suunnittelussa.
Osaat tutkia ja arvioida sekä nykyisten että kehittyvien Internet-teknologioiden eri sähköisten liiketoimintamallien keskeisiä piirteitä ja kontekstuaalisia sovelluksia.
Osaat tarkastella kriittisesti nykyaikaisia verkkoarvomalleja ja sähköisten markkinointikampanjoiden kehittämistä.
Osaat tutkia ja ymmärtää sosiaalisen median kriittistä roolia viestinnän suunnittelussa ja asiakkaiden sitoutumisessa.
Osaat kehittää prototyypin verkkosivusta liiketoiminnalle.
Sisältö
Menestyneiden digitaalisten liiketoimintayritysten kehitykselle on ominaista kasvava nopean tarjonnan kyky, globaali kilpailu ja asiakkaiden odotukset. Nykyaikaisen johtajan on ymmärrettävä e-liiketoimintaa, teknologioita, sosiaalista mediaa, liiketoimintastrategiaa ja hänellä on oltava kykyä luoda kestäviä asiakassuhteita. Tämä opintojakso keskittyy kykyyn kehittää ja ylläpitää joustavaa ja ketterää liiketoiminnan ehdotusta. Opiskelija kehittää ydinymmärryksen liiketoimintastrategiasta, e-markkinoinnista ja sosiaalisen median roolista viestinnän suunnittelussa ja asiakaslähtöisyyttä koskevissa strategioissa.