Unreal Engine: Basics of Blueprint Visual ScriptingLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: AV00EA20
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa liikkua editorissa ja editorin valikoissa sekä luoda ja käyttää yleisimpiä ohjelmoinnissa tarvittavia asioita (muuttujat, funktiot, oliot, viittaukset) Unreal Enginen sisällä. Kurssilainen osaa itsenäisesti rakentaa toimivia logiikkakokonaisuuksia käyttäen Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä. Opiskelija osaa pakata rakentamansa sovelluksen muille käyttäjille ajettavaan muotoon.
Sisältö
Käydään läpi, kuinka Unreal Enginen editorissa liikutaan, mitkä ovat editorin oleellisimmat valikot ja mitä ne pitävät sisällään. Tutustutaan Blueprint-skriptauskieleen ja sen etuihin verrattuna perinteiseen ohjelmointiin sekä tehdään kaikki perinteiselle ohjelmoinnille oleellisimmat asiat Blueprint-skriptauskielellä. Rakennetaan pieni esimerkkiohjelma, joka pakataan muille käyttäjille ajettavaan muotoon.
Arviointi
Lopputehtävän koodi ja sen toimivuus.
Edeltävä osaaminen
Kohtalainen tietämys ohjelmoinnin perusteista
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Lopputehtävän koodi ja sen toimivuus.