Fysiikka peliartisteilleLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: GA00FS56
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Käytät rigidbodyja fysiikkapohjaisissa simulaatioissa.
Käytät skriptausta tai visuaalisia skriptaustyökaluja fysiikkakäyttäytymisen ohjaamiseen ja muokkaamiseen.
Hyödynnät fysiikkamoottoria realististen fysikaalisten vuorovaikutusten simuloimiseen.
Sovellat rajoitteita yksinkertaisten fysiikkapohjaisten rakenteiden luomiseen.
Määrittelet ja käsittelet fysiikkaobjekteja, törmäyksiä, vektoreita, jäljityksiä, voimia ja impulsseja.
Sisältö
Miten sovellat painovoimaa, kitkaa, voimaa ja massaa objektien hallintaan pelimoottorin fysiikassa?
Mikä on ero jäykän ja pehmeän kappaleen simulointien välillä ja miten niitä käytetään?
Miten hyödynnät fysiikkamoottoria esineen käyttäytymisen simuloimiseen reaaliaikaisesti?
Miten alan standardien mukaisia työkaluja käytetään fysiikkasimulaatioiden aikaansaamiseksi peleissä?
Miten muokkaat pelisisällön fyysisiä ominaisuuksia lisätäksesi tyylittelyä ja liioittelua?
Miten testaat ja optimoit simulaatioita pelin suorituskyvyn parantamiseksi?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.