Asiakkuusosaaminen palveluliiketoiminnassaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: HJ00FO60
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Tunnet asiakkuuksien hallinnan ja kehittämisen käsitteet.
Osaat analysoida asiakkuuksia, asiakaskannattavuutta ja asiakassuhteita sekä hyödyntää analyysejä asiakkuuksien johtamisessa ja kehittämisessä.
Osaat arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden.
Sisältö
Mitkä ovat asiakkuuksien hallinnan ja kehittämisen käsitteet?
Miten asiakkuuksia ja asiakaskannattavuutta sekä asiakassuhteita analysoidaan?
Miten asiakkuuksia kehitetään asiakaskannattavuus huomioiden?
Arviointi
Osaat
a) käyttää johdonmukaisesti asiakkuuksiin liittyviä ammattikäsitteitä.
b) etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
e) käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.