Markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00FO41
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata organisaation markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöä.
Osaat hankkia ja analysoida organisaation markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöä koskevaa oleellista tietoa vastuullisuuden eri osa-alueet huomioiden.
Osaat tunnistaa organisaation markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöön liittyvän merkityksellisen ennakointitiedon.
Osaat tehdä organisaation markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöön liittyviä johtopäätöksiä ja soveltaa niitä käytännössä.
Sisältö
Millaista organisaation markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöön liittyvää tietoa tarvitaan toiminnan ennakoimisessa ja kehittämisessä?
Miten ja mistä organisaation markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöä koskevaa oleellista tietoa kannattaa ja tulisi hankkia?
Millaista markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöön liittyvää ennakoivaa tietoa organisaatio tarvitsee toimintansa analysoimiseksi ja kehittämiseksi?
Miten saatua markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöön liittyvää tietoa kannattaa hyödyntää?
Arviointi
Osaat
a) käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin toiminta- ja kilpailuympäristöön liittyviä termejä ja ammattikäsitteitä.
b) etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
g) perustella toimintaasi alan eettisten periaatteiden mukaisesti.