Markkinointiviestinnän strateginen suunnittelu ja kehittäminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00FO49
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Ymmärrät markkinointiviestintästrategian merkityksen.
Tunnet markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet ja osaat muotoilla markkinointiviestinnän tavoitteet.
Osaat suunnitella organisaation tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden organisaation tavoitteet ja vastuullisuuden huomioiden.
Osaat arvioida tehtyjen ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden ja analyysien avulla.
Sisältö
Mikä on markkinointiviestintästrategian merkitys?
Mitkä ovat markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet ja miten markkinointiviestinnän tavoitteet kannattaa muotoilla?
Miten organisaation tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuus tulisi suunnitella organisaation tavoitteet ja vastuullisuus huomioiden?
Miten tehtyjen ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden ja analyysien avulla arvioidaan?
Arviointi
Osaat
a) käyttää johdonmukaisesti markkinointiviestinnän strategiseen suunnitteluun ja kehittämiseen liittyviä termejä ja ammattikäsitteitä.
b) etsiä markkinointiviestinnän strategiseen suunnitteluun ja kehittämiseen liittyvää tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
c) hahmottaa markkinointiviestinnän strategiseen suunnitteluun ja kehittämiseen liittyviä tehtäväkokonaisuuksia.