Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmointi 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN31-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 17.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
POKT19SP
Peliohjelmointi, päivätoteutus
Opintojakso
PO00DN31
Toteutukselle PO00DN31-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Saavutat syvemmän osaamistason ohjelmoinnista, verrattuna edeltävään opintojaksoon.
Opit jäsentelemään suuremman ohjelmakokonaisuuden niin, että sen koodi on helposti luettavaa, muokattavaa ja uudelleen käytettävää.
Opit luokkien ja olioiden perusteet.
Laajennetaan ymmärrystä funktioiden/metodien, luokkien ja olioiden käytön tärkeydestä koodin luettavuuden, jatkokehityksen ja tiimityöskentelyn kannalta.

Sisältö

Syvennetään tietämystä proseduuralisesta ohjelmoinnista ja siirrytään kohti olio-ohjelmointia. Enumeration (enum) ja switch case, moniulotteinen taulukko, struktuuri (struct), olio-ohjelmointi (Object Oriented Programming, OOP).

Arviointi

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät ja tentti tai vaihtoehtoisesti laaja tentti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e).

Esitietovaatimukset

Ohjelmointi 1

Siirry alkuun