Programming 2 (5 cr)
Code: PO00DN31-3001
General information
- Enrollment
- 16.12.2019 - 10.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 17.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
- Teachers
- Pekka Vilpponen
- Teacher in charge
- Pekka Vilpponen
- Groups
-
POKT19SPGame programming, full-time studies
- Course
- PO00DN31
Objective
You achieve deeper knowledge of programming in comparison to previous course.
You learn how to structure more complicated programs that are more readable, adabtable and reusable.
You learn basics of classes and objects.
Wider perspective on use of functions/methods, classes and objects and their importance in code readability, further development and team work.
Content
Wdier perspective on procedural programming and introduction to object-oriented programming. Enumeration and switch case, multi-dimensional arrays, structures, object-oriented programming (OOP).
Evaluation
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Course material
Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Timing of exams and assignments
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)
Assessment methods and criteria
Palautettavat harjoitustehtävät ja tentti tai vaihtoehtoisesti laaja tentti
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e).
Qualifications
Programming 1