Skip to main content

Programming 2 (5 cr)

Code: PO00DN31-3001

General information


Enrollment
16.12.2019 - 10.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 17.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Pekka Vilpponen
Teacher in charge
Pekka Vilpponen
Groups
POKT19SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00DN31
No reservations found for realization PO00DN31-3001!

Objective

You achieve deeper knowledge of programming in comparison to previous course.
You learn how to structure more complicated programs that are more readable, adabtable and reusable.
You learn basics of classes and objects.
Wider perspective on use of functions/methods, classes and objects and their importance in code readability, further development and team work.

Content

Wdier perspective on procedural programming and introduction to object-oriented programming. Enumeration and switch case, multi-dimensional arrays, structures, object-oriented programming (OOP).

Evaluation

a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Course material

Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.

Timing of exams and assignments

Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)

Assessment methods and criteria

Palautettavat harjoitustehtävät ja tentti tai vaihtoehtoisesti laaja tentti

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e).

Qualifications

Programming 1

Go back to top of page