Verkkopelien toimintaympäristöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN38-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
12.04.2021 - 25.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 30
- Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
- Opettajat
- Kimmo Kääriäinen
- Teemu Saarelainen
- Vastuuopettaja
- Teemu Saarelainen
- Ryhmät
-
POKT19SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
- Opintojakso
- PO00DN38
Tavoitteet
Ymmärrät miten verkkopelit toimivat ja miten taustajärjestelmät rakentuvat.
Osaat simuloida viivettä ja tarkastella omaa ohjelmointiasi myös verkon näkökulmasta.
Ymmärrät mitkä verkon osat vaikuttavat pelikokemukseen.
Ymmärrät mitä kaikkea verkkopelit vaativat ohjelmallisesti ja verkolta.
Sisältö
Miten simuloida virhetilanteita?
Miten korjata virhetilanteet ohjelmallisesti?
Arviointi
Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
Opiskelumateriaali
Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Viikottainen lähiopetus, sisältää teoriaa ja käytännön harjoituksia luokassa. Lisäksi useita pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoitustehtäviä, jotka palautetaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Tutustutaan työelämässä käytettäviin ja muutoin ajankohtaisiin sovelluskehityksen tekniikoihin
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti.