Verkkopelien toimintaympäristöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN38-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Kimmo Kääriäinen
- Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Teemu Saarelainen
Ryhmät
-
POKT19SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Ymmärrät miten verkkopelit toimivat ja miten taustajärjestelmät rakentuvat.
Osaat simuloida viivettä ja tarkastella omaa ohjelmointiasi myös verkon näkökulmasta.
Ymmärrät mitkä verkon osat vaikuttavat pelikokemukseen.
Ymmärrät mitä kaikkea verkkopelit vaativat ohjelmallisesti ja verkolta.
Sisältö
Miten simuloida virhetilanteita?
Miten korjata virhetilanteet ohjelmallisesti?
Opiskelumateriaali
Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Viikottainen lähiopetus, sisältää teoriaa ja käytännön harjoituksia luokassa. Lisäksi useita pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoitustehtäviä, jotka palautetaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Tutustutaan työelämässä käytettäviin ja muutoin ajankohtaisiin sovelluskehityksen tekniikoihin
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti.