Siirry suoraan sisältöön

International B2B marketing (5 op)

Toteutuksen tunnus: LL00CP59-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.10.2020 - 06.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettajat
Minna Porasmaa
Vastuuopettaja
Minna Porasmaa
Ryhmät
LLKT20SD
Double Degree in Business Logistics
LOKT20SD
Double Degree in Logistics Engineering
LLKT18SP
Liiketoiminnan logistiikka, päivätoteutus
Opintojakso
LL00CP59
Toteutukselle LL00CP59-3007 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

You understand the challenges in and the significance of sustainable international marketing as part of the demand-supply chain and you are able to assess international marketing opportunities.
You are able to plan international B2B marketing in the framework of sustainable business and marketing ethics taking into consideration the value creation from production to after-sales marketing.

Sisältö

How do you study and segment international markets?
How can you select a proper market entry strategy?
How can you plan sustainable international b2b marketing taking into consideration marketing ethics during the whole planning process?

Opiskelumateriaali

Materials in Learn
Marketing/international marketing literature

Opiskelumuodot ja -menetelmät

A few facilitating contact lectures. Otherwise the course is executed in form of a large, mainly individually managed group assignment (international marketing plan).

Potential differing learning paths to be agreed with the lecturer in advance.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

No exam. Course graded based on the group assignment.

Kansainvälinen yhteistyö

Course attended by exchange students as well; thus international cooperation may take place.

Opiskelijan työmäärä

5 ECTS

Toteutuksen osien kuvaus

A few facilitating contact lectures. Otherwise the course is executed in form of a large, mainly individually managed group assignment (international marketing plan).

Contact lectures
Group assignment (written report)
Presentation of the assignment outcome

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Course graded based on the group assignment. No exam.

Esitietovaatimukset

Basics of Marketing

Siirry alkuun