Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3039

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.08.2021 - 29.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Turvallisuusalan koulutus
Opettajat
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
TUSA21SP
Tradenomikoulutus, turvallisuusala
Opintojakso
LT00AA93
Toteutukselle LT00AA93-3039 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Blomster M, Kurtti J-R, Määttä, M ja Sinisalo J. 2020. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja – opas mikro- ja pk-yrityksille. Oulu: Oulun Ammattikorkeakoulu
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Muu Learn-alustalle ladattu materiaali

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittamiseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen, opintojakson materiaaleihin perehtyminen sekä tehtävät, ryhmätyöt ja tentit.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun