Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen valmennus (10 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EE75-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Jouni Korhonen
Mika Tenhu
Tiina Aho
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
LISA20SP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EE75
Toteutukselle LI00EE75-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Ymmärrät mitä valmennus prosessina tarkoittaa.
Osaat suunnitella asiakaslähtöisen ja tavoitteellisen valmennusprosessin.
Tiedät, mitä asiakkaan elämäntapamuutoksen tukijana toimiminen edellyttää.
Osaat soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa valmennusprosessissa.
Osaat hyödyntää ihmisen motivaatioon ja käyttäytymiseen liittyviä teorioita valmennusprosessin suunnittelussa
Osaat kertoa ja perustella asiakkaalle, mistä elämäntapamuutoksessa on kysymys.

Sisältö

Mitä asiakaslähtöinen valmennus prosessina tarkoittaa?
Miten sovellat testaamista ja hyödynnät saamiasi testituloksia asiakaslähtöisessä valmennuksessa?
Miten hyödynnät eri liikuntamuotoja asiakaslähtöisessä valmennuksessa?
Miten huomioit eri liikuntamuotojen vaatimukset?
Miten kehität asiakkaan tavoitteiden mukaisesti hänen fyysisiä ja henkisiä ominaisuuksia?
Miten huomioit valmennuksessa elämäntapamuutokseen kuuluvat muut osa-alueet?
Miten hyödynnät motivaatio- ja käyttäytymisteorioita?
Miten aikataulullisesti ohjelmoit valmennuksen?
Millaisia eettisiä periaatteita valmentajan tulee noudattaa?

Arviointi

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Englanniksi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Esitietovaatimukset

I-IV lukukausien osaamistavoitteiden mukainen osaaminen

Siirry alkuun