Skip to main content

Client-oriented coaching (10 cr)

Code: LI00EE75-3001

General information


Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Jouni Korhonen
Mika Tenhu
Tiina Aho
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
LISA20SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EE75
No reservations found for realization LI00EE75-3001!

Objective

You understand what coaching processes involve?
You can plan client-centred and goal-oriented coaching processes.
You know what promoting clients' lifestyle changes requires.
You can apply evidence-based information in coaching processes and make use of theories related to human motivation and behaviour in planning coaching processes.
You can explain and justify to clients what lifestyle changes involve.

Content

What do client-centred coaching processes involve?
How do you apply testing and the test results received in client-centred coaching?
How do you use different types of sports and physical exercise in client-centred coaching?
How do you account for the requirements of different types of sports and physical exercise?
How do you develop clients' physical and mental qualities according to the clients' targets?
How do you account for the other areas related to lifestyle changes in coaching?
How do you make use of motivation and behaviour theories?
How do you schedule coaching?
What ethical principles should coaches follow?

Evaluation

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Englanniksi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Qualifications

Attending the course requires achieving the learning outcomes of the first to fourth semesters.

Go back to top of page