Client-oriented coaching (10 cr)
Code: LI00EE75-3001
General information
- Enrollment
-
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Jouni Korhonen
- Mika Tenhu
- Tiina Aho
- Teacher in charge
- Vesa Väänänen
- Groups
-
LISA20SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EE75
Objective
You understand what coaching processes involve?
You can plan client-centred and goal-oriented coaching processes.
You know what promoting clients' lifestyle changes requires.
You can apply evidence-based information in coaching processes and make use of theories related to human motivation and behaviour in planning coaching processes.
You can explain and justify to clients what lifestyle changes involve.
Content
What do client-centred coaching processes involve?
How do you apply testing and the test results received in client-centred coaching?
How do you use different types of sports and physical exercise in client-centred coaching?
How do you account for the requirements of different types of sports and physical exercise?
How do you develop clients' physical and mental qualities according to the clients' targets?
How do you account for the other areas related to lifestyle changes in coaching?
How do you make use of motivation and behaviour theories?
How do you schedule coaching?
What ethical principles should coaches follow?
Evaluation
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Timing of exams and assignments
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Englanniksi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.
Qualifications
Attending the course requires achieving the learning outcomes of the first to fourth semesters.