Siirry suoraan sisältöön

Matkailu- ja ravitsemispalvelujen sähköisen liiketoiminnan kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00CV67-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 30.04.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Marjut Kasper
Vastuuopettaja
Marjut Kasper
Ryhmät
MRMI21SY
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, ylempi amk
Opintojakso
MR00CV67
Toteutukselle MR00CV67-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat tunnistaa keskeiset matkailu- ja ravitsemisalan sähköiset viestintä- ja jakelukanavat ja arvioida niiden merkitystä ja käyttökelpoisuutta organisaatiossa.
Osaat tunnistaa uusia matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimitaa tukevia digitaalisia sovellutuksia.
Osaat hahmottaa sähköisen liiketoiminnan roolin palveluyrityksen kehittämisessä.
Osaat eläytyä asiakkaan asemaan sähköisten viestintäkanavien ja sähköisen liiketoiminnan muutoksessa.
Osaat tunnistaa sähköisen liiketoiminnan kehittämistarpeita palveluorganisaatiossa.
Osaat hyödyntää sähköisen liiketoiminnan mahdollisuuksia palveluorganisaatiossa.

Sisältö

Mitkä ovat keskeiset matkailu- ja ravitsemisalan sähköiset viestintä- ja jakelukanavat?
Millaisia uusia liiketoimitaa tukevia digitaalisia sovellutuksia on matkailu- ja ravitsemisalalla?
Mikä on sähköisen liiketoiminnan rooli palveluyrityken kehittämisessä?
Miten sähköisten viestintäkanavien kehitys vaikuttaa asiakkaan käyttäytymiseen ja rooliin matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa?
Kuinka tunnistat sähköisen liiketoiminnan kehittämistarpeita palveluorganisaatiossa?
Miten hyödynnät sähköisen liiketoiminnan mahdollisuuksia palveluorganisaatiossa?

Arviointi

a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation sähköistä liiketoimintaa.
e) Opiskelija osaa arvioida ja perustella sähköisen liiketoiminnan strategista merkitystä palveluorganisaatiossa ja käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä.

Opiskelumateriaali

Learnissä oleva materiaali

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Lähiopetuspäivät
17.3. klo 9-16.00
18.3. klo 9-16.00
1.4. klo 9-16.00

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät sovelletaan joko oman alan työpaikkaan tai muuhun matkailu-ja ravitsemisalan yritykseen.

Opiskelijan työmäärä

135 h opiskelijan työtä, joista 16 h lähitunteja.
Opintojakso sisältää 3 oppimistehtävää opiskelijalle.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.

Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation sähköistä liiketoimintaa.

Opiskelija osaa arvioida ja perustella sähköisen liiketoiminnan strategista merkitystä palveluorganisaatiossa ja käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä

Siirry alkuun