Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3064

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
21.08.2023 - 01.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Logistiikan koulutus
Opettajat
Anja Härkönen
Vastuuopettaja
Anja Härkönen
Ryhmät
LOKT23SP
Logistiikka, päivätoteutus
Opintojakso
LT00AA93
Toteutukselle LT00AA93-3064 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Kirjallisuus
- Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
- Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19.p. Helsinki: Edita.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Ilmoitetaan myöhemmin

Opiskelijan työmäärä

135 h

Toteutuksen osien kuvaus

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet, tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari ja markkinoinnin tavoitteet

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu tietoihin ja taitoihin. Käytettävä asteikko on kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0).

Siirry alkuun