Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3064
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
21.08.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Logistiikan koulutus
Opettaja
- Anja Härkönen
Vastuuopettaja
Anja Härkönen
Ryhmät
-
LOKT23SPLogistiikka, päivätoteutus
- 27.11.2023 10:00 - 12:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3064
- 08.12.2023 09:30 - 12:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3064
- 13.12.2023 09:30 - 12:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3064
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Kirjallisuus
- Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
- Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19.p. Helsinki: Edita.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ilmoitetaan myöhemmin
Opiskelijan työmäärä
135 h
Toteutuksen osien kuvaus
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet, tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari ja markkinoinnin tavoitteet
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu tietoihin ja taitoihin. Käytettävä asteikko on kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0).