Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisen intervention suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH60-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.10.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Tiina Aho
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
LISA21KP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EH60
Toteutukselle LI00EH60-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

- Ymmärrät pysyvään ja kokonaisvaltaiseen elämäntapamuutokseen tähtäävän asiakaskeskeisen valmennusprosessin perusteet
- Osaat aloittaa asiakassuhteen ja kartoittaa yksilöllisen alkutilanteen, tavoitteet ja käytössä olevat resurssit yhdessä asiakkaan kanssa
- Osaat ottaa suunnittelussa huomioon elämäntapamuutokseen liittyvät osa-alueet
- Osaat laatia asiakkaalle yksilöllisen, realistisen, asiakkaan elämään sopivan muutosprosessin

Sisältö

- Mitä tarkoittaa pysyvä elämäntapamuutos?
- Mitä ovat pysyvään elämäntapamuutokseen tähtäävän asiakaskeskeisen valmennusprosessin perusteet?
- Miten kartoitat lähtötilanne, tavoitteet sekä käytössä ovat resurssit?
- Mitä osa-alueita tulee huomioida pysyvässä elämäntapamuutoksessa?
- Miten suunnittelet kokonaisvaltaisen ja asiakaskeskeisen muutosprosessin?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso nivoutuu osaksi laajempampaa asiakaslähtöisen intervention teemakokonaisuutta 15 op.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Siirry alkuun