Pelien analytiikka ja monetisointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PT00EP05-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2026 - 30.08.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 31.08.2026 - 20.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Opettajat
- Jani Ahde
- Vastuuopettaja
- Niina Mässeli
- Ryhmät
-
PTKT23SPPeliteknologiat, päivätoteutus
- Opintojakso
- PT00EP05
Tavoitteet
Opiskelija osaa kerätä ja tulkita dataa peleistä.
Opiskelija ymmärtää datan merkityksen pelikehityksessä laadunvarmistuksen ja monetisaation osalta.
Opiskelija osaa tulkita analytiikkaa ja kehittää peliä sen mukaisesti.
Sisältö
Miten data kerätään?
Miten sitä analysoidaan?
Miten monetisointia voi testata ja toteuttaa?
Mikä on kiellettyä tai laitonta: moraali, etiikka, alan maine.
Arviointi
Opiskelija osaa:
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
- käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.