Asiakashankinta ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: DM00EA37-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
26.08.2024 - 20.10.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Heli Kesämaa
- LYX6 Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
- Vastuuopettaja
- Heli Kesämaa
- Ryhmät
-
DMMI24KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
- Opintojakso
- DM00EA37
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 27.08.2024 klo 15:00 - 15:45 (0 t 45 min) |
Aloitusinfo: Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 27.09.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 04.10.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta.
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia.
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 26.8.2024 ja päättyy 20.10.2024.
Asiakashankinta ja myynti - opintojakson aloitus on Teamsissa 27.8.24 klo 15 - 15.45.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat:
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen