Siirry suoraan sisältöön

Asiakashankinta ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: DM00EA37-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 20.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Heli Kesämaa
LYX6 Opettaja
Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
DMMI24KY
Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Opintojakso
DM00EA37

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ti 27.08.2024 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Aloitusinfo: Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 27.09.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 04.10.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.

Sisältö

Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta.
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia.
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 26.8.2024 ja päättyy 20.10.2024.

Asiakashankinta ja myynti - opintojakson aloitus on Teamsissa 27.8.24 klo 15 - 15.45.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat:
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun