Asiakas digitaloudessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT63-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
08.01.2024 - 14.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.02.2024 - 31.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Mari Hämäläinen
- Marko Lumijärvi
- Väinö Toots
- Vastuuopettaja
- Mari Hämäläinen
- Ryhmät
-
LTKV23KM3Liiketalous, monimuoto (digitaalinen liiketoiminta)
-
VV2023-2024Valinnaiset opinnot 2023-2024
- Opintojakso
- LT00DT63
Tavoitteet
Tunnistat asiakkaiden tarpeet ja ymmärrät olosuhteet, joissa asiakas digitaloudessa toimii.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia.
Tunnistat asiakkuuksien hallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet myynnin, markkinoinnin, asiakasvuorovaikutuksen ja –palvelun tehostamisessa.
Ymmärrät digiajan liiketoimintamalleja.
Sisältö
Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä tarkoittavat alusta- ja kiertotalous?
Minkälaisia ovat digiajan liiketoimintamallit ja -mahdollisuudet?
Miten asiakkuuksien hallintajärjestelmiä (CRM) käytetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välineinä?
Miten digimarkkinoinnin keinoja ja kanavia hyödynnetään asiakkaan hankkimisessa, palvelemisessa ja pitämisessä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakaslähtöisyys digitaloudessa
Alusta- ja kiertotalous
Digitaaliset liiketoimintamallit
Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
Digimarkkinointi
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Työvälineohjelmat (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op) tai vastaava osaaminen.