Siirry suoraan sisältöön

Asiakas digitaloudessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DT63-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 14.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.02.2024 - 31.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Mari Hämäläinen
Marko Lumijärvi
Väinö Toots
Vastuuopettaja
Mari Hämäläinen
Ryhmät
LTKV23KM3
Liiketalous, monimuoto (digitaalinen liiketoiminta)
VV2023-2024
Valinnaiset opinnot 2023-2024
Opintojakso
LT00DT63
Toteutukselle LT00DT63-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Tunnistat asiakkaiden tarpeet ja ymmärrät olosuhteet, joissa asiakas digitaloudessa toimii.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia.
Tunnistat asiakkuuksien hallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet myynnin, markkinoinnin, asiakasvuorovaikutuksen ja –palvelun tehostamisessa.
Ymmärrät digiajan liiketoimintamalleja.

Sisältö

Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä tarkoittavat alusta- ja kiertotalous?
Minkälaisia ovat digiajan liiketoimintamallit ja -mahdollisuudet?
Miten asiakkuuksien hallintajärjestelmiä (CRM) käytetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välineinä?
Miten digimarkkinoinnin keinoja ja kanavia hyödynnetään asiakkaan hankkimisessa, palvelemisessa ja pitämisessä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöisyys digitaloudessa
Alusta- ja kiertotalous
Digitaaliset liiketoimintamallit
Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
Digimarkkinointi

Lisätietoja opiskelijoille

Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Työvälineohjelmat (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op) tai vastaava osaaminen.

Siirry alkuun