Asiakas digitaloudessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT63-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 14.01.2024
Ajoitus
01.02.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mari Hämäläinen
- Marko Lumijärvi
- Väinö Toots
Vastuuopettaja
Mari Hämäläinen
Ryhmät
-
LTKV23KM3Liiketalous, monimuoto (digitaalinen liiketoiminta)
-
VV2023-2024Valinnaiset opinnot 2023-2024
Tavoitteet
Tunnistat asiakkaiden tarpeet ja ymmärrät olosuhteet, joissa asiakas digitaloudessa toimii.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia.
Tunnistat asiakkuuksien hallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet myynnin, markkinoinnin, asiakasvuorovaikutuksen ja –palvelun tehostamisessa.
Ymmärrät digiajan liiketoimintamalleja.
Sisältö
Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä tarkoittavat alusta- ja kiertotalous?
Minkälaisia ovat digiajan liiketoimintamallit ja -mahdollisuudet?
Miten asiakkuuksien hallintajärjestelmiä (CRM) käytetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välineinä?
Miten digimarkkinoinnin keinoja ja kanavia hyödynnetään asiakkaan hankkimisessa, palvelemisessa ja pitämisessä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakaslähtöisyys digitaloudessa
Alusta- ja kiertotalous
Digitaaliset liiketoimintamallit
Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
Digimarkkinointi
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Työvälineohjelmat (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op) tai vastaava osaaminen.