Siirry suoraan sisältöön

Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH63-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 31.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Jouni Korhonen
Sami Huoman
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
LISA21SP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EH63
Toteutukselle LI00EH63-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

- Tiedät, mistä kokonaisuuksista valmentajuus rakentuu.
- Osaat analysoida omaa valmennusosaamistasi ja valmennusfilosofiaasi.
- Ymmärrät lajianalyysin merkityksen valmennuksen ohjelmoinnissa.
- Osaat ohjelmoida valmennuksen kokonaisvaltaisesti ja urheilijakeskeisesti.

Sisältö

- Millainen on valmennusosaamisen malli?
- Mitkä ovat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi valmentajana ja mihin tekijöihin ja asioihin valmennuksesi perustuu?
- Mitä lajianalyysi tarkoittaa ja millainen on oman lajisi lajianalyysi?
- Miten valmennus ohjelmoidaan urheilijakeskeisesti?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Siirry alkuun