Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00EH63-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.01.2024 - 31.03.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
- Toimipiste
- Savonlinnan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opettajat
- Jouni Korhonen
- Sami Huoman
- Vastuuopettaja
- Vesa Väänänen
- Ryhmät
-
LISA21SPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
- Opintojakso
- LI00EH63
Tavoitteet
- Tiedät, mistä kokonaisuuksista valmentajuus rakentuu.
- Osaat analysoida omaa valmennusosaamistasi ja valmennusfilosofiaasi.
- Ymmärrät lajianalyysin merkityksen valmennuksen ohjelmoinnissa.
- Osaat ohjelmoida valmennuksen kokonaisvaltaisesti ja urheilijakeskeisesti.
Sisältö
- Millainen on valmennusosaamisen malli?
- Mitkä ovat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi valmentajana ja mihin tekijöihin ja asioihin valmennuksesi perustuu?
- Mitä lajianalyysi tarkoittaa ja millainen on oman lajisi lajianalyysi?
- Miten valmennus ohjelmoidaan urheilijakeskeisesti?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.