Siirry suoraan sisältöön

Liikunta-alan ammattilaisen toimintaympäristöt (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EE69-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Mika Tenhu
Vastuuopettaja
Mika Tenhu
Ryhmät
LISA20SP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EE69
Toteutukselle LI00EE69-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Tiedät, miten liikunta- ja urheilutoimintaa järjestetään, rahoitetaan ja kehitetään Suomessa.
Tiedät millaisissa työtehtävissä sekä toiminta- ja työympäristöissä liikunnanohjaajat työskentelevät.

Sisältö

Miten liikunta- ja urheilutoiminnat on järjestetty ja rahoitettu Suomessa?
Millaisia liikunnan ja urheilun kehittämishankkeita Suomessa toteutetaan?
Mitkä tahot vastaavat liikunnan ja urheilutoiminnan kehittämisestä Suomessa?
Millaisissa toiminta- ja työympäristöissä liikunnanohjaajat työskentelevät julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla?
Millaisissa työ-, suunnittelu- ja kehittämistehtävissä liikunnanohjaajat työskentelevät?
Mitkä ammattiliitot edustavat Suomen liikunta-alan ammattilaisia?

Arviointi

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Siirry alkuun