Liikunta-alan ammattilaisen toimintaympäristöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00EE69-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
12.04.2021 - 25.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
31.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
- Toimipiste
- Savonlinnan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opettajat
- Mika Tenhu
- Vastuuopettaja
- Mika Tenhu
- Ryhmät
-
LISA20SPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
- Opintojakso
- LI00EE69
Tavoitteet
Tiedät, miten liikunta- ja urheilutoimintaa järjestetään, rahoitetaan ja kehitetään Suomessa.
Tiedät millaisissa työtehtävissä sekä toiminta- ja työympäristöissä liikunnanohjaajat työskentelevät.
Sisältö
Miten liikunta- ja urheilutoiminnat on järjestetty ja rahoitettu Suomessa?
Millaisia liikunnan ja urheilun kehittämishankkeita Suomessa toteutetaan?
Mitkä tahot vastaavat liikunnan ja urheilutoiminnan kehittämisestä Suomessa?
Millaisissa toiminta- ja työympäristöissä liikunnanohjaajat työskentelevät julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla?
Millaisissa työ-, suunnittelu- ja kehittämistehtävissä liikunnanohjaajat työskentelevät?
Mitkä ammattiliitot edustavat Suomen liikunta-alan ammattilaisia?
Arviointi
Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.