Henkilökohtainen myyntityö (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY39-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.08.2020 - 04.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.10.2020 - 13.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Mia Silvenius
- Vastuuopettaja
- Mia Silvenius
- Ryhmät
-
LTMI19SMLiiketalous, monimuoto
- Opintojakso
- LT00CY39
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Miten myynti kuluttajille, yrityksille ja muille organisaatioille eroaa toisistaan?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Arviointi
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
- hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
- toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Opiskelumateriaali
Hänti, S. Kairisto-Mertanen, L. Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö, asiakkaana organisaatio. Helsinki: Edita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Toteutuksen osien kuvaus
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Miten myynti kuluttajille, yrityksille ja muille organisaatioille eroaa toisistaan?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
a) osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
b) osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
c) osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot