Siirry suoraan sisältöön

Markkina- ja kilpailuympäristöanalyysi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY40-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.09.2019 - 15.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Pia Jääskeläinen
Anna-Liisa Immonen
Vastuuopettaja
Anna-Liisa Immonen
Ryhmät
LTMI18SM
Liiketalous, monimuoto
Opintojakso
LT00CY40
Toteutukselle LT00CY40-3006 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja kuvata yrityksen markkina- ja kilpailuympäristöön liittyvää tiedon tarvetta
Osaat hankkia ja analysoida yrityksen markkina- ja kilpailuympäristöä koskevaa oleellista tietoa
Osaat tehdä johtopäätöksiä ja soveltaa tietoa käytännön päätöksentekoon

Sisältö

Mitä ovat yrityksen markkina- ja kilpailuympäristön toimijat ja vaikuttavat tekijät?
Millaista tietoa yritys tarvitsee markkina- ja kilpailuympäristöstään?
Miten yritys voi hankkia ja analysoida tietoa markkina- ja kilpailuympäristöstä?
Mitkä tekijät vaikuttavat yrityksen talouden hallintaan?
Miten tietoa käytetään päätöksenteossa?

Arviointi

b)osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä ja arvioida sitä kriittisesti
c)osaat tunnistaa ja kuvata yrityksen ja toimialan haasteita ja niihin liittyvän tiedon tarvetta
e) osaat valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia malleja, menetelmiä ja tekniikoita ja perustella valinnat

Opiskelumateriaali

Hyvä liiketoimintasuunnitelma (Hesso); luku 3.
Opettajien luentomateriaalit ja muut opiskelumateriaalit.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun