Markkina- ja kilpailuympäristöanalyysi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY40-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.09.2019 - 15.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Pia Jääskeläinen
- Anna-Liisa Immonen
- Vastuuopettaja
- Anna-Liisa Immonen
- Ryhmät
-
LTMI18SMLiiketalous, monimuoto
- Opintojakso
- LT00CY40
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata yrityksen markkina- ja kilpailuympäristöön liittyvää tiedon tarvetta
Osaat hankkia ja analysoida yrityksen markkina- ja kilpailuympäristöä koskevaa oleellista tietoa
Osaat tehdä johtopäätöksiä ja soveltaa tietoa käytännön päätöksentekoon
Sisältö
Mitä ovat yrityksen markkina- ja kilpailuympäristön toimijat ja vaikuttavat tekijät?
Millaista tietoa yritys tarvitsee markkina- ja kilpailuympäristöstään?
Miten yritys voi hankkia ja analysoida tietoa markkina- ja kilpailuympäristöstä?
Mitkä tekijät vaikuttavat yrityksen talouden hallintaan?
Miten tietoa käytetään päätöksenteossa?
Arviointi
b)osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä ja arvioida sitä kriittisesti
c)osaat tunnistaa ja kuvata yrityksen ja toimialan haasteita ja niihin liittyvän tiedon tarvetta
e) osaat valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia malleja, menetelmiä ja tekniikoita ja perustella valinnat
Opiskelumateriaali
Hyvä liiketoimintasuunnitelma (Hesso); luku 3.
Opettajien luentomateriaalit ja muut opiskelumateriaalit.
Arviointiasteikko
1-5