Muoti ja tyyli (5 op)
Toteutuksen tunnus: MP00AB65-18MP1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2019 - 14.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 03.03.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Opettajat
- Esko Ahola
- Sinikka Ruohonen
- Vastuuopettaja
- Esko Ahola
- Ryhmät
-
MPKV17KPMuoti ja puvustus, päivätoteutus
- Opintojakso
- MP00AB65
Tavoitteet
Tunnet muodin ja tyylin teorioita. Syvennät kohderyhmä- ja asiakaslähtöistä ajatteluasi. Osaat suunnitella ja tuottaa elämyksiä asiakkaalle. 1 opPerehdyt syvällisesti erilaisiin trendeihin, tyyleihin, lifestyleihin ja tuotteiden sisältämiin kulttuurisiin viesteihin.Sovellat omaa persoonallista näkemystäsi asiakkaan arvomaailmaa tukevaksi ja palvelevaksi kokonaisuudeksi.Tunnet muodin ja tyylin teorioita.2 opYmmärrät brändin rakentamisen merkityksen ja mahdollisuudet mitä moninaisimmissa yhteyksissä: elämystuotannosta ja tapahtumista aina yksittäisiin, konkreettisiin tuotteisiin kuten esimerkiksi vaatemallistoihin tai esiintymisasuihin.Osaat brändäämiseen liittyen mielikuvien ja visuaalisen markkinoinnin perusteita konkreettisella tasolla, visuaalisen ilmeen ideoinnissa ja konkreettisen materiaalin suunnittelussa.Opit kohderyhmäajattelua ja asiakaslähtöisyyttä tuotteen / palvelun markkinoinnin näkökulmasta.2 opOpit elämysten suunnittelua ja tuottamista.
Sisältö
Miten muodin ja tyylin teoriat (Simmel, Bourdieu, Schulze) auttavat analysoimaan ihmisten erilaisia elämysmaailmoja?Miten muokkaat persoonallista näkemystäsi asiakkaan tyyliin ja arvomaailmaan sopivaksi?Miten sovellat kansainvälistä trendi-informaatiota suunnitelmissasi, perehdyt alan messutoimintoihin ja hyödynnät materiaaleja välittävien agentuurien antamaa informaatiota? Miten havainnoit ja keräät aineistoa ajankohtaisista tyyli- ja pukeutumisilmiöistä?Miten analysoit valitsemaasi aihetta eri teorioiden tarjoamista lähtökohdista?Miten harjoitustyössä rajaat asiakkaasi / kohderyhmäsi ja tuotat hänen arvojaan, toiveitaan ja tarpeitaan palvelevan elämyksellisen tuotteen /palvelun. Asiakas /kohderyhmän edustaja osallistuu suunnitteluprosessiin alusta alkaen.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Tuotos, kirjallinen kuvaus ja siihen liittyvä itsearviointi puuttuvat.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävän (2-1) arvosanan saa tehtävän suorittamisesta, missä tulee olla tuotos, kirjallinen kuvaus ja siihen liittyvä itsearviointi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvän (3-4) arvosana saa ahkeralla työskentelyllä tuotteen ja asiakkaan parissa. Kirjallinen tuotos yltää kuvailun tasolle, missä lähteitä käytetään kaavamaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5) arvosana edellyttää
• kohderyhmän tyyliin sopivan, toimivan ja jotain uutta sisältävän ehdotuksen tekemistä valitulle asiakkaalle.
• perustelevan kirjallisen tuotoksen lähteisiin viitaten.
• tulkitsevaa ja analyyttistä lähteiden käyttöä.